ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΜΑΣ

Την Κυριακή 24 Μαρτίου 2019, 38 άτομα μεταξύ των οποίων και τέσσερα νεαρά αγόρια και κορίτσια, με βάση την προγραμματισμένη εαρινή επίσκεψη μας στον χώρο όπου ευδοκιμούν οι τουλίπες, πραγματοποιήσαμε ένα ευλαβικό και συγκινητικό προσκύνημα στους κατεχόμενους τόπους μας.

Το λεωφορείο μας ξεκίνησε στις 08.30 από τη Λευκωσία, μέσω του οδοφράγματος Αστρομερίτη –Ζώδειας , περάσαμε στην Μόρφου, όπου καταλήξαμε στον Άγιο Μάμα. Κάποιοι που για πρώτη φορά τον επισκέπτονταν, μπήκαν στην εκκλησία για προσκύνημα, με το ίδιο αντίτιμο είδαν και το μουσείο (φύσης- αρχαιολογικό) το οποίο στεγάζεται μέσα στο κτίριο της Μητρόπολης Μόρφου. Μερικοί έκαναν την βόλτα τους προς το κέντρο της πόλης όπου βρίσκεται το παντοπωλείο με τα «νέα» μαγαζιά όπως διαμορφώθηκαν και που φυσικά δεν θυμίζουν τίποτα από το παλαιό παντοπωλείο.

Μετά ανηφορήσαμε προς το Καπούτι. «Προσκυνήσαμε στην εκκλησία του Αγίου Γεωργίου, ψάλλαμε το απολυτίκιο του και στην συνέχεια άλλοι με το λεωφορείο , άλλοι με τα πόδια ξαναθυμηθήκαμε τις γειτονιές μας.   Αφού ήπιαμε ένα καφέ στο καφενείο (καταστήματα της Συνεργατικής του χωριού μας, φύγαμε για την περιοχή των τουλιπών.

Στην διαδρομή μας απολαύσαμε την ωραία βόρεια θέα της περιοχής του χωριού με την Δεματόνα, το δάσος, το λιβάδι, το Κεφαλόβρυσο.   Μετά το χωριό Διόριος πήραμε τον δρόμο προς τον Κορμακίτη, ένα δύο χιλιόμετρα πριν το χωρίο κατεβήκαμε και περπατήσαμε 15 λεπτά μέχρι τον μόνο χώρο της περιοχής όπου βλαστούν ακόμα και μεγαλώνουν οι τουλίπες. Θαυμάσαμε και φωτογραφίσαμε την ομορφιά τους.

Στη συνέχεια προχωρήσαμε προς τον Κορμακίτη και μέσω του στενού δρόμου φθάσαμε στο χωριό Λιβερά κοντά στην παραλία. Η φύση πανέμορφη, θάλασσα φουρτουνιασμένη, ο καιρός λιγάκι κρύος με τσουχτερό αεράκι να φυσά από τα βόρεια μεταφέροντας το κρύο από τα κοντινά χιονισμένα βουνά της Τουρκίας.

Αφού φάγαμε το μεσημεριανό μας και κάναμε μια μικρή βόλτα στην παραλία, το λεωφορείο μας μετέφερε στην κοντινή Όρκα. Η διαδρομή γινόταν πολύ κοντινά στην παραλία, όπου σε κάποια στιγμή είδαμε και τον μικρό καταρράκτη της περιοχής που σχεδόν είχε στραγγίσει μια που πέρασαν αρκετές μέρες από τότε που είχε να βρέξει.

Ο δρόμος μας έφερε μέσω των Πανάγρων στον Αϊ Παντελεήμονα. Δυστυχώς το μοναστήρι και η εκκλησία ήταν κλειστά και κλειδαμπαρωμένα μετά και τις τελευταίες καταστροφές που είχαν γίνει μετά την επιδιόρθωση του ιερού μνημείου.

Στον γυρισμό σταματήσαμε και στο Κεφαλόβρυσο. Οι νέοι μας αλλά και εμείς οι μεγαλύτεροι, οπωσδήποτε έπρεπε να δούμε το θέαμα με τις πέντε πηγές του να τρέχουν με πάρα πολύ νερό λόγω της πολυομβρίας. Το θέαμα αυτό συμπλήρωσε το προσκύνημα μας και χαρούμενοι πήραμε τον δρόμο της επιστροφής, της γλυκόπικρης επιστροφής στις ελεύθερες περιοχές μας.